Til leseforslag
Omslag: "Mens vi venter på nissen" av Camilla Brinck

Barn

Mens vi venter på nissen

Brinck, Camilla2022

BildebøkerJulenisser Mus Jul
Bestill

Anbefaling

De kjente Musse og Helium-musene gleder seg til jul!

Musse og Helium er en kjent liten duo - to søte mus som bor hos ei dame som heter Camilla. Nå møter vi dem i en bildebok hvor de pakker inn gaver og gleder seg til jul. Historien er en veldig fin og koselig julebok for barn om inkludering og vennskap, og den har fantastiske illustrasjoner som virkelig får fram julestemningen. Og de menneskeliggjorte musene som vil hjelpe til jul, sjarmerer de fleste. Man får en litt Askepott-følelse av denne boka. Etter man har lest den er det bare å glede seg til julenatten slik at man kanskje kan høre at nissen kommer med sleden og få et glimt av han når han legger pakkene under juletreet! Kanskje til og med katten Sigge sitter i sleden? Boka passer veldig godt for barn både før skolestart og de som går på småtrinnet.

Om boken

Stemningsfull julefortelling med barnas favorittmus Musse og Helium! Når Helium lurer på om nissen virkelig finnes, begynner Musse å fortelle om da nabokatten Sigge var i nisseland og møtte nissen, og om den slemme muldvarpen Muld-Ulf som gjør alt for å ødelegge og stoppe julen. Men lykkes han? Og hvorfor er egentlig muldvarpen så sint? Det er opp til Sigge å finne ut hva som egentlig skjer i nisseland, og han må klare å stoppe Muld-Ulf, for ellers er hele julen i fare!