Meråpent bibliotek

En som skanner et lånekort på en panel. Foto.
Sist oppdatert 9. okt. 2023

Sandefjordbibliotekene er meråpne. Det vil si at du kan låse deg inn med lånekort og pinkode, og få tilgang til biblioteket 07.00-23.00 alle dager, hele året. For å få tilgang til meråpent bibliotek må være over 18 år, og skrive under en kontrakt ved personlig oppmøte på et av bibliotekene. Har du fått meråpent-tilgang på ett av bibliotekene, gjelder dette for de to andre også.

Ved bruk av meråpent bibliotek må følgende vilkår overholdes:

1. Det er kun du som kan bruke kortet som adgangskort, og det er ikke tillatt å slippe inn andre som ikke har skrevet under kontrakt.

2. Foreldre/foresatte kan ta med seg barn under 18 år, og de er ansvarlige for disse under oppholdet.

3. Du må overholde bibliotekets lånereglement.

4. Ved opphold i biblioteket må du vise hensyn til andre besøkende. Alle må rydde opp etter seg og holde ro og orden.

Dersom du ikke overholder disse vilkårene, vil du miste retten til å bruke meråpent bibliotek.

Hærverk eller tyveri vil bli politianmeldt.

Opphold i meråpent bibliotek skjer på eget ansvar. Du må gjøre deg kjent med bibliotekets rømningsveier, og ved brannalarm må du forlate lokalet.

Lokalet er videoovervåket og opptak oppbevares etter gjeldende lov og forskrift.

Ansvarlig redaktør: Tale Bergan