Rom og utstyr

Besøk i biblioteket

Ta gjerne med klassen på besøk i biblioteket! Her er noen retningslinjer og regler for besøk.

Jente som leser en bok på et bibliotek. Foto.

I bibliotekets åpningstider er skoleklasser hjertelig velkomne på biblioteket.

Vi setter stor pris på å få beskjed i forkant av et besøk, slik at vi kan planlegge hvis flere klasser eller barnehager ønsker å komme innom. På den måten kan vi sørge for at vi har nok tid og plass til de som ønsker å besøke oss. Dersom dere ønsker omvisning eller formidling, må forespørsel komme i god tid (senest 2 uker for formidling), slik at vi kan forberede oss.

Utlån av bøker og annet materiale

For å låne bøker må elevene må ha med lånekortet sitt, eller lærer må ha med skolens lånekort. Alternativt kan dere bestille bøker på forhånd over telefon eller ved epost (mer informasjon finner du på siden "Bokkasser"). Hvis lånekort er mistet, eller dere ikke har eget kort på skolen lager vi gjerne nytt til dere. Husk legitimasjon! Barn under 15 år må enten komme i følge med en foresatt, eller med utfylt lånekortskjema fra foresatt for å få nytt lånekort.

Regler for besøk

På bibliotekene våre har vi 3 hovedregler:

1) Det er lov å prate, men alle må bruke innestemme

2) Det er ikke lov å løpe

3) Husk å rydde opp. Dette gjelder leker og spill, men også bøker. Bøker kan leveres i skranken eller settes på angitt sted når man er ferdig å kikke i dem.