Til tjenester og tilbud

Rom og utstyr

Besøk i biblioteket

Ta gjerne barna med på besøk i biblioteket! Her er noen retningslinjer og regler for besøk.

En barnehånd som stabler fargerike klosser. Foto.

I bibliotekets åpningstider er barnehagegrupper hjertelig velkomne på biblioteket. Her finner du retningslinjer og regler for besøk fra barnehager.

For mer informasjon om hvilke tilbud vi har i barneavdelingene våre, se egne sider om de tre avdelingene under "Tjenester og tilbud". Følg med i arrangementskalenderen vår for når det er arrangementer rettet mot barnehagebarn.

Besøk i Andebu og Stokke

Vi setter stor pris på at vi får beskjed i forkant av et besøk slik at vi kan planlegge hvis flere klasser eller barnehager ønsker å komme innom. På den måten kan vi sørge for at vi har nok tid og plass til de som ønsker å besøke oss.

Besøk i Sandefjord

Det er ikke nødvendig å gi beskjed før dere kommer, men vær oppmerksom på at eventyrrommet kan være utilgjengelig dersom det foregår et arrangement. Hvis dere vil være helt sikre på at rommet er ledig kan det være lurt å ta en telefon.

Regler for besøk

På bibliotekene våre har vi 3 hovedregler:

1) Det er lov å prate, men alle må bruke innestemme

2) Det er ikke lov å løpe

3) Husk å rydde opp. Dette gjelder leker og spill, men også bøker. Bøker kan leveres i skranken eller settes på angitt sted når man er ferdig å kikke i dem.

Mat i biblioteket

Det er lov å ha med nistemat og spise i biblioteket så lenge de voksne rydder opp når etterpå. I Sandefjord setter vi pris på om dere spiser inne på eventyrrommet, eller et annet sted i barneavdelingen dersom det er mange andre barn på eventyrrommet.