Samlingen vår

Bokkasser

Bestill bøker til barnehagen!

En stabel bildebøker med en kopp oppå. Foto.

Vi setter gjerne sammen bokkasser til barnehagen din. Bokkasser er kasser/poser med bøker som dere kan hente, ferdig utlånt, på biblioteket og beholde i barnehagen i opptil 2 måneder.

Bokkasser kan bestilles på e-post eller telefon, eller på biblioteket.
Andebu: andebubib@sandefjord.kommune.no / 33 43 81 28
Sandefjord: bibliotek@sandefjord.kommune.no / 33 41 67 60
Stokke: stokkebib@sandefjord.kommune.no / 33 29 52 20

Inkluder informasjon om aldersgruppe, antall bøker, og eventuelle ønsker om tema eller spesielle titler. Jo mer informasjon dere gir oss, jo bedre tilpasset blir bokkassen.

Bokkasser plukkes etter kapasitet, så husk å bestill i god tid i forveien så vi har tid til å finne de beste bøkene til dere! Dere henter og leverer bokkassene selv, bøkene står ferdig utlånt til henting på avtalt dato.

Bokkasser til barnehager i området rundt Andebu, Kodal og Høyjord kan be om utkjøring ved behov når bestillingen er til Andebu bibliotek.

Garderobebibliotek

Barnehager i området rundt Andebu, Kodal og Høyjord kan bestille bøker til garderobebibliotek. Dette er bøker som blir stående i barnehagen og hvor foreldrene kan låne bøker med hjem og levere bøker direkte til barnehagen når de er ferdige. Barnehagen holder orden på hvilke foreldre som til enhver tid har lånt hvilke bøker. Etter avtale med biblioteket bytter biblioteket ut bøkene med noen måneders mellomrom etter ønske og behov slik at man får et nytt utvalg stående til utlån.