Til leseforslag
Omslag: "Vesle vil også telle til ti" av Hannah Mileman

Barn

Vesle vil også telle til ti

Mileman, Hannah2022

BildebøkerSøsken
Bestill

Anbefaling

Varm og leken bok for de aller minste.

Humoristisk og leken tellebok for de minste. Storesøster har fått i oppgave å telle alle fuglene i parken, og Vesle vil også telle. Han teller maur, hunder og fingre. Kommer han helt til 10? Boka har harde pappsider og tydelige, fargerike tegninger så de små kan titte selv. Bøkene om Vesle er varme og lekne, og tar barna på alvor der de er. Vesle er lur og får til ting som de store ikke alltid tror at han kan. Passer for barn, 0-4 år.

Om boken

Store har fått i lekse å telle fugler i parken. Da vil Vesle også telle, så klart. Han vil telle helt til ti. Serien om Vesle er humoristisk og følger Vesles stadige oppdagelsesferder. Verden er full av nye og rare ting. Av og til er det for langt opp eller for bratt ned. Noen ganger er det vanskelig og skummelt. Selv om Store tror at Vesle ikke kan klare ting selv, så er Vesle ganske lur og det er klart at Vesle kan også. Historien følger Vesles små dilemmaer og store følelser. Illustrasjonene er fargesterke og i en uttrykksfull strek.