Bokinspirator Liv Gade med forfattergjester

Litteratur og fortelling
Voksne

Glød, energi og masse leselykke!

En smilende dame i fiolett med en stabel bøker; tre sirkulære portretter, to kvinner, en mann med skjegg. Fotokollasj

Arrangementet krever billett

søn 17. mars

Sandefjord bibliotek - Arrangementshjørnet

Kjøp billett

Sett av søndag ettermiddag for litterært påfyll! Tradisjonen tro er bokinspirator Liv Gade på plass på Sandefjord bibliotek søndag 17. mars. I år har hun med seg med krimforfatterne Helene Flood, Jan Mehlum og Myriam Bjerkli. Det blir boksalg, signering og utlodning av bøker. I tillegg lover bokinspiratoren glød, energi og masse leselykke! Velkommen!

Liv Gade er kjent og kjær lokal litteraturformidler og bokinspirator.

Helene Floods første roman for voksne, Terapeuten, utkom i 2019 og ble hyllet av kritikerne. Romanen ble solgt til 23 land før utgivelse i Norge. Elskeren utkom i 2021 til strålende mottakelse. Enken, tredje og siste roman i trilogien, kom ut i fjor sommer.

Jan Mehlum debuterte med kriminalromanen Gylne tider i 1996. I 1998 fikk han Rivertonprisen for Kalde hender. Hans bøker med Tønsberg-advokaten Svend Foyn i hovedrollen er oversatt til dansk, tysk, nederlandsk, svensk og albansk. Mehlums nyeste bok Etterpå er vi alle kloke kom ut i fjor sommer.

Myriam H. Bjerkli debuterte som krimforfatter i 2017 med Lille Linerle til strålende anmeldelser. For Grønnøyd monster (2022) vant hun i 2023 Sølvkniven, og hun ble nominert til Riverton-prisen samme år. Hennes nyeste utgivelse Samiras død ble sluppet nå i februar.

Relatert litteratur