Rom og utstyr

Barneavdelingen

Lån bøker, film og lydbøker, spill på pc eller switch, gjør lekser, heng med venner og mye mer!

Rom med kasser med bildebøker og et stort bord. Foto.

I 2. etasje på Sandefjord biblioteket finner du barneavdelingen. Her kan du komme og låne bøker, lydbøker, filmer og annet. Vi har mange sitteplasser og gode sofaer hvor du kan sitte og lese en god bok eller jobbe med lekser. I barneavdelingen har vi også PCer til barnas bruk, Nintendo Switch med et lite utvalg spill, i tillegg til brettspill, puslespill, leker og tegnesaker.

Lørdager og søndager er det mange barnefamilier som velger å legge turen innom biblioteket, hvor de leser bøker, leker og spiser medbrakt lunsj.

Vi har barnebøker på flere språk, og de språkene vi ikke har kan vi bestille inn.

Hver onsdag 10:30 i vinterhalvåret har vi eventyrstund for de minste. Da er det fortellinger, sang og moro!

I 1. klasse blir barna invitert på besøk til biblioteket med klassen, og da får alle utdelt sitt eget lånekort.

På sommeren har vi en lesekampanje for barn i 1.-7. klasse som heter "Sommerles". Barna leser og registrerer bøker på nettsiden sommerles.no, og når de går opp i level kan de komme på biblioteket og få premie.

For de minste barna har vi kampanjen"100 bøker før du er seks år". Der kan barna lese bøker og krysse av et lesehefte, og så komme på biblioteket og få premier.