Samlingen vår

Tilbud for barnehager

Ta med barnehagegruppa til barneavdelingen for lesestund eller lek. Ta gjerne med matpakka!

En barnehånd som stabler fargerike klosser. Foto.

Utlån av bøker

For å låne bøker må dere ha med barnehagens lånekort, eller bestille bøker på forhånd over telefon/epost. Hvis lånekort er mistet, eller dere ikke har eget kort i barnehagen lager vi gjerne nytt til dere. Husk legitimasjon!

Bokkasser

Vi setter gjerne sammen bokkasser til barnehagen din. Bokkasser er poser/kasser med bøker som dere kan hente, ferdig utlånt, på biblioteket og beholde i barnehagen i opp til 2 måneder.

Bokkasser kan bestilles på e-post eller telefon.
Andebu: andebubib@sandefjord.kommune.no / 33 43 81 28
Sandefjord: bibliotek@sandefjord.kommune.no / 33 41 67 60
Stokke: stokkebib@sandefjord.kommune.no / 33 29 52 20

Inkluder informasjon om aldersgruppe, antall bøker, når dere vil hente den og om dere har noen ønsker om hva den skal inneholde. Jo mer informasjon dere gir oss, jo bedre tilpasset er bøkene.

Bokkasser plukkes etter kapasitet, så husk å bestill i god tid i forveien så vi har tid til å finne de beste bøkene til dere! Dere henter og leverer bokkassene selv, bøkene står ferdig utlånt til henting på avtalt dato.

Besøk i barnehagen

Hvis dere ønsker besøk fra biblioteket til lesestund eller lignende, ta gjerne kontakt med oss!

Arrangement

Hver onsdag 10.30 i vinterhalvåret har vi eventyrstund for de minste. Da er Marianne her med gitaren sin, spiller, synger og forteller for barna.

Følg med på bibliotekenes facebooksider for andre aktuelle arrangement for barnehager!

Andebu biblioteks facebookside

Sandefjord biblioteks facebookside